Ekonomi

Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı metro hattının Gayrettepe istasyonunda incelemelerde bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nın Gayrettepe istasyon etabının önümüzdeki aylarda hizmete açılması için aralıksız çalıştıklarını belirterek, “Çalışmalarda sona gelmenin mutluluğunu yaşıyoruz. ” söz konusu.

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nda incelemelerde bulunan Bakan Uraloğlu, Gayrettepe ile Kağıthane ortasında test sürüşü yaptı. Uraloğlu, incelemelerin ardından basın mensuplarına bilgi verdi.

Türkiye’nin ilklerin ve en büyüklerin projesi olan ve en hızlı metrosu olan hattı incelediklerini belirten Uraloğlu, hattın İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabının 22 Ocak’ta açıldığını hatırlatarak, ” 23 Ocak’tan bu yana günde 112 sefer, İstanbul Kargo Terminali, Havalimanı, Terminal-2, İhsaniye, Göktürk, Hasdal, Kemerburgaz, Kağıthane istasyonları olmak üzere 8 istasyonda hizmet veriyoruz. 20 dakika frekansla ayda ortalama 450 bin yolcuya hizmet veriyor.” dedi.

Metro sınırında yaptığı çalışmalarla ilgili bilgi veren Uraloğlu, şunları söyledi:

“Önümüzdeki aylarda hizmete girmesi için aralıksız çalıştığımız hattımızın Gayrettepe istasyonunu da içeren 3,5 kilometrelik Kağıthane-Gayrettepe etabındaki çalışmalarda artık mutluyuz.

72 metre derinliğiyle Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete girmesiyle birlikte havalimanı metro sınırımız Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Sınırı ile entegre olacak. Hattın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek ve aynı zamanda Şişli ve Beşiktaş metro ile Kağıthane ve Eyüp ilçelerine bağlanacak.

“Sertifikasyon süreci sonunda proje bütünü ile hizmete açılmış olacak”

Bakan Uraloğlu, gar inşaatı için 67 bin metreküp beton üretimini tamamladıklarını, 23 bin metrekare kapalı alan yaptıklarını, kusursuz erişim için yaya simülasyonları üzerinde çalıştıklarını, 32 adet yürüyen merdiven planladıklarını anlattı. ve 8 asansör elektromekanik üretimlerinde sona yaklaşmaktadır.

Uraloğlu, “Sertifika süreci sonunda Gayrettepe-Kağıthane kesimi tamamlanarak proje bütünü ile hizmete açılacak. Böylece sınır uzunluğu 37.5 kilometreye, istasyon sayısı da artacak. 9. Raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik olarak ulaşacaktır.” dedi.

Hattın açılmasının ulaşım sürelerine katkısına değinen Uraloğlu, proje sayesinde Gayrettepe-İstanbul Havalimanı arası 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim- İstanbul Havalimanı 41 dakika, Taksim-Göktürk arası yolculuk süresi 30 dakikadır. 26 dakika, 4. Levent-İstanbul Havalimanı 35 dakika olacak dedi.

“İlklerin ve en büyüklerin projesi”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosu ile İstanbul’un dev bir çalışmaya ve mükemmel bir hizmete daha kavuştuğunu belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Bu projemizin neden en iyilerin ve ilklerin projesi olduğunu ve ülkemiz için neden bu kadar değerli olduğunu hatırlatmak isterim. Öncelikle 37,5 kilometre ile tek bölüm olarak ihale edilen en uzun metro oldu. Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 adet TBM kullanılması o dönemde kullanıldı.

Son derece başarılı bir şekilde yürütülen kazı çalışmalarında gösterilen özen ve Türk mühendis ve işçisinin emeği; Bu çaptaki makinelerin ortasında, hafriyat hızında dünya rekorları kırdı. TBM ilerlemelerinde günde 64,5 metre, haftada 333 metre ve ayda 1.233 metre kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hızıyla Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu sınırda kullanılıyor.

Uraloğlu, bu metro hattında ilk kez ASELSAN ve TÜBİTAK tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi ve bakanlık destekli bir proje kullanıldığını bildirdi.

Projenin önümüzdeki 20 yılda sağlayacağı kazançlardan bahseden Uraloğlu, 45,3 milyon Euro işletme ve bakım, 247,1 milyon Euro çevresel fayda, 30,4 milyon Euro kaza ve yaralanma ve 2,3 milyar Euro zaman sağlayacağını söyledi. fayda.

“Metro yapımında yeni bir dönem başladı”

Bakan Uraloğlu, Türkiye yüzyılında metro hattı yapımında yeni bir dönemin başladığını belirterek, “Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her şey Türk tekniğinin ürünü olacak. ve mühendislik, milli ve yerli.Artık tren sinyalizasyon ve arayüz çalışmalarını yerli imkanlarla hayata geçireceğiz ve yerli elektrik sistemli ve akülü araçlar kullanacağız.” dedi.

Türk Yüzyılının ilk yılında çok büyük projeleri tamamlayarak hizmete açtıklarını belirten Uraloğlu, dünyanın en özgün ve saygın kentsel raylı sistem projelerini İstanbul’da birer birer hayata geçirdiklerini söyledi.

Marmaray ve Başakşehir-Kayaşehir Metrosu’nun kente katkısına değinen Uraloğlu, Bakırköy-Kirazlı, Halkalı-İstanbul Havalimanı, Altunizade-Bosna Bulvarı, Gayrettepe-Kağıthane metroları, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi’nin hayata geçirileceğini söyledi. şu anda üretimde. İstanbul’daki raylı sistem ağının da devreye girmesiyle 395 kilometreye çıkacağını anlattı.

Uraloğlu, “Projelerimiz tamamlandığında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’un raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasını tamamlayarak İstanbullu vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Bu bizim için büyük bir gurur” dedi. biz.” açıklama yaptı.

“81 kilometrelik raylı sistem hattı inşaatımız devam ediyor”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, İstanbul’da kentsel hareketliliği özendirmek, vatandaşları toplu ulaşıma ve akıllı ulaşım çözümlerine yönlendirmek için çalışmalarına devam edeceklerini belirterek, bugüne kadar kentte hayata geçirdikleri metro ve tramvay projelerinden bahsetti.

Uraloğlu, ülke genelinde 12 ilde işletmesi devam eden 922 kilometrelik kent içi raylı sistem hatlarının 395 kilometresinin bakanlık tarafından yapıldığını belirterek, “Şu anda Kocaeli, Kayseri, Konya gibi illerde inşaatı bakanlığımızca yapılıyor. devam ediyor; 8 projede toplam 81 kilometre raylı sistem hattı yapım işi var.” dedi.

İstanbul’un 1.100 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğuna değinen Uraloğlu, raylı sistemi şehrin her noktasına ulaştırmaları gerektiğini vurguladı.

İstanbul’un ulaşım ve bağlantı altyapısına son 21 yılda 665 milyar liradan fazla yatırım yaptıklarının bilgisini veren Uraloğlu, bu miktarın yüzde 32’sini 212,5 milyar lira ile demiryolu ulaşım ağlarına harcadıklarını söyledi.

Uraloğlu, “Ama ne yazık ki İstanbul’dan yerel yönetimin proje üretiminde ve yatırımda çok yavaş ve eksik olduğunu görüyoruz. Bakanlar, milletvekilleri, belediye başkanları, siyasetçiler, bürokratlar… Hepimiz milletimize ve devletimize hizmet için varız.

Hepimiz sorumluluk alanımızda sorumluluk almalıyız. Acımasız günlük tartışmalara ayıracak vaktimiz yok. Bunların bir an önce aşılması gerektiğini düşünüyorum. Hizmet odaklı olmalıyız. Herkes üzerine düşeni yapmalı” dedi.

İstanbul’a hizmet aşklarının hiç bitmeyeceğini kaydeden Uraloğlu, megakenti geleceğe taşıyacak proje ve yatırımların hız kesmeden devam edeceğini sözlerine ekledi.

“Sinyali ASELSAN’a çalıştırıyoruz”

Bakan Uraloğlu, konuşmasının sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunda emeği geçen tüm çalışanlara ve başta bir önceki bakan olmak üzere emeği geçen tüm geçmiş bakanlara teşekkür etti. Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu.

Uraloğlu “ASELSAN için burada sinyalizasyon çalışmalarını da yürütüyoruz. Savunma sanayinde dünya lideri olan ASELSAN, halen raylı sistemlerimizde sinyalizasyon yapıyor.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort